torsdag den 3. januar 2013

Nu i Burnie

Lørdag aften d. 29 kom vi til Burnie. Vi landede med flyet i Launceston ved otte tiden, og skulle derefter køre halvanden time for at komme til Burnie. Turen gik forholdsvis hurtigt, da jeg var meget træt og sov hele vejen. Endelig kom vi til Burnie! (Huset er rigtigt flot, stort og nyt. Jakob og jeg har hvert vores værelse med stor seng og skab.) Da vi ankom til huset, fik vi hurtigt noget mad og kom i seng.
Dagen efter, tog vi ud for at udforske byen og stranden. Byen her er stor nok, tror her er 20.000 indbygger eller sådan noget, men det ser bare meget anderledes ud end i Danmark. Byen overraskede og skuffede mig lidt, første gang vi var dernede, og jeg kom  til at savne århus med de store og mange butikker lidt, men nu har jeg vænnet mig lidt til det, og indset, at det ikke er så galt alligevel.
Mandag var det nytårsaften. I Australien holder man ikke noget vildt den. 31 december, som i Danmark, man fejre derimod nytåret d. 1 januar. Så nytårsaften var ikke det store, vi spiste noget lækkert mad og tog derefter ned på standen for at se fyrkevæki, da det ikke er noget, man selv kan købe hernede.
D. 1 januar var vi inviteret hjem til en af dem, som far kender hernede. De fejre nytår hernede på den måde, at folk tager rundt til alle deres venner og familie, for at spise god mad og hygge, så de pendler rundt til folk hele dagen. Vi tog først hjem til dem min far kender(han var bl.a. også inviteret til jul hjemme hos dem), her sad vi og snakkede lidt, hvorefter de tog os med hjem til nogle af deres venner. Det var rigtigt venligt af dem sådan at invitere helt fremmede ind i huset til sådan en højtid. Jeg synes det var rigtigt hyggeligt dag, da vi endeligt fik snakket og lært nogle at kende hernede, jeg snakkede bl.a. med en pige, som jeg måske skal gå på college med. Efter nytårsdag begyndte far på arbejde, så mor, Jakob og jeg blev efterladt herhjemme. Her får vi tiden til at gå, med læsning, gåture, gossip girl, indkøb og udforskning af byen.
Nytårsaften 
Fyrværkeri(svært at fange det på billeder) men flot, dog kunne det ikke hamle op med  fyrværkeriet i tvet fra Sydney, det var et absurd flot.
 Den smukke tasmanaiske natur på vej til Devenport



 Jakob fjoller! (han siger at han er the king of the world, "det er han ikke, bare rolig, ellers ville det gå helt galt")




Ulverstone havn 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar